Efterårsudsalg: op til 50% rabat

    Varen er tilføjet

    icon 30 dages pengene-tilbage-garanti
    icon Gratis levering i DK

    Handelsbetingelser

    Artikel 1 Definitioner

    Følgende definitioner gælder i disse vilkår og betingelser:

    Fortrydelsesfrist: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;

    Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i erhverv eller profession, og som indgår en fjernsalgsaftale med erhvervsdrivende;

    Dag: kalenderdag;

    Løbende aftale: en fjernsalgsaftale, der vedrører en række produkter og eller tjenester, hvis leverings- og eller købsforpligtelser er fordelt over en bestemt periode;

    Varigt datamedie: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at lagre information, der er personligt rettet til dem, således at fremtidig adgang og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger er mulig.

    Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at ophæve fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

    Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og eller tjenester til forbrugere ved fjernsalg;

    Fjernsalgsaftale: en aftale, der indgås som led i et organiseret system for fjernsalg af produkter og eller tjenester, hvorved der indtil aftalens indgåelse udelukkende anvendes et eller flere midler til fjernkommunikation;

    Midler til fjernkommunikation: ethvert middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende befinder sig på samme sted samtidig.

    Almindelige vilkår og betingelser: disse almindelige vilkår og betingelser for den erhvervsdrivende.

    Artikel 2 Identitet på den erhvervsdrivende



    Artikel 3 Anvendelse

    Disse almindelige vilkår og betingelser gælder for hvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og enhver bestilling indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.

    Før fjernsalgsaftalen indgås, skal teksten til disse almindelige vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal der, inden fjernsalgsaftalen indgås, oplyses, at de almindelige vilkår og betingelser kan ses hos den erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt til forbrugeren gratis efter anmodning.

    Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse almindelige vilkår og betingelser, uanset det foregående afsnit, gøres elektronisk tilgængelig for forbrugeren, inden aftalen indgås, på en måde, der gør det muligt for forbrugeren nemt at gemme dem på et varigt datamedie. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal der, inden fjernsalgsaftalen indgås, oplyses, hvor de almindelige vilkår og betingelser kan tilgås elektronisk, og at de på anmodning fra forbrugeren vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden måde.

    Hvis der ud over disse almindelige vilkår og betingelser gælder særlige produkt- eller tjenestebetingelser, finder afsnit 2 og 3 tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende bestemmelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest gunstig for vedkommende.

    Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige vilkår og betingelser til enhver tid er helt eller delvist ugyldige eller bliver ugyldige, forbliver aftalen og disse vilkår i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der ligger så tæt som muligt på formålet med den oprindelige bestemmelse.

    Situationer, der ikke er dækket af disse almindelige vilkår og betingelser, skal vurderes i ånden af disse almindelige vilkår og betingelser.

    Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i disse almindelige vilkår og betingelser skal fortolkes i ånden af disse almindelige vilkår og betingelser.

    Artikel 4 Tilbuddet

    Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, skal dette udtrykkeligt angives i tilbuddet.

    Tilbuddet er ikke bindende. Den erhvervsdrivende er berettiget til at ændre eller justere tilbuddet.

    Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og eller tjenester. Beskrivelsen skal være tilstrækkelig detaljeret, så forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sand gengivelse af de tilbudte produkter og eller tjenester. Åbenlyse fejl eller tydelige misforståelser i tilbuddet er ikke bindende for den erhvervsdrivende.

    Alle billeder, specifikationer og oplysninger i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for erstatning eller ophævelse af aftalen.

    Billederne, der hører til produkterne, er en sand repræsentation af de tilbudte varer. Den erhvervsdrivende kan dog ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til de faktiske farver på produkterne.

    Hvert tilbud indeholder oplysninger, der gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette vedrører især:

    prisen eksklusive toldbehandlingsgebyrer og importmoms. Disse ekstra omkostninger er for kundens regning og risiko. Post- og eller kurerfirmaet vil anvende den særlige ordning for post- og kurerforsendelser vedrørende import. Denne ordning gælder, når varerne indføres i bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet her. Post- og eller kurerfirmaet opkræver momsen (eventuelt sammen med toldgebyrer) fra modtageren af varerne;

    eventuelle forsendelsesomkostninger;

    måden, hvorpå aftalen indgås, og hvilke trin der kræves for dette;

    om fortrydelsesretten gælder eller ej;

    betalings-, leverings- og udførelsesmetoden for aftalen;

    fristen for at acceptere tilbuddet eller perioden, hvori den erhvervsdrivende garanterer prisen;

    taksten for fjernkommunikation, hvis denne beregnes på andet grundlag end den normale grundtakst for det anvendte kommunikationsmiddel;

    om aftalen arkiveres efter indgåelsen, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

    måden, hvorpå forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere og eventuelt rette de oplysninger, de har givet som en del af aftalen;

    andre sprog, som aftalen kan indgås på ud over nederlandsk;

    de adfærdskoder, som den erhvervsdrivende har underlagt sig, og hvordan forbrugeren kan konsultere disse elektronisk; og

    minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en løbende aftale.

    Valgfrit tilgængelige størrelser, farver og materialer.

    Artikel 5 Aftalen

    Med forbehold for bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de fastsatte betingelser.

    Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren ophæve aftalen.

    Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert online miljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal den erhvervsdrivende anvende passende sikkerhedsforanstaltninger.

    Den erhvervsdrivende kan inden for lovens rammer indhente oplysninger om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle andre relevante fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er den erhvervsdrivende berettiget til at afvise en ordre eller anmodning eller at knytte særlige betingelser til udførelsen med angivelse af årsager.

    Den erhvervsdrivende skal give forbrugeren følgende oplysninger sammen med produktet eller tjenesten, skriftligt eller på en måde, så de kan gemmes af forbrugeren på et varigt datamedie på en tilgængelig måde:

    1. adressen på den erhvervsdrivendes virksomhed, hvor forbrugeren kan indgive klager;

    2. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret, eller en klar erklæring om udelukkelsen af fortrydelsesretten;

    3. oplysninger om garantier og eksisterende kundeservice;

    4. de oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3, i disse vilkår, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før aftalens indgåelse;

    5. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.

    I tilfælde af en løbende aftale gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

    Hver aftale indgås under forudsætning af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

    Artikel 6 Fortrydelsesret

    Ved køb af produkter har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Denne betænkningstid begynder dagen efter, at forbrugeren eller en repræsentant udpeget af forbrugeren og meddelt den erhvervsdrivende har modtaget produktet.

    Under betænkningstiden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Forbrugeren må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at afgøre, om de ønsker at beholde det. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal de returnere produktet med alt medfølgende tilbehør og, hvis det med rimelighed er muligt, i den oprindelige stand og emballage til den erhvervsdrivende i overensstemmelse med dennes rimelige og klare instruktioner.

    Hvis forbrugeren ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal den erhvervsdrivende underrettes inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal gøre dette ved en skriftlig besked eller e mail. Efter at have erklæret, at de ønsker at bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at varerne er returneret rettidigt, for eksempel ved at fremlægge et forsendelsesbevis.

    Hvis forbrugeren ikke har givet udtryk for ønsket om at bruge fortrydelsesretten eller ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende inden for de i stk. 2 og 3 nævnte frister, er købet bindende.

    Artikel 7 Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

    Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, bæres omkostningerne ved returnering af produkterne af forbrugeren.

    Hvis forbrugeren har betalt et beløb, skal den erhvervsdrivende refundere dette beløb hurtigst muligt og senest 14 dage efter fortrydelsen. Dette forudsætter, at produktet allerede er modtaget af den erhvervsdrivende, eller at der kan fremlægges bevis for fuldstændig returnering.

    Artikel 8 Udelukkelse af fortrydelsesret

    Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, eller i hvert fald i god tid før aftalens indgåelse.

    Udelukkelse af fortrydelsesret er kun mulig for produkter:

    1. der fremstilles af den erhvervsdrivende i henhold til forbrugerens specifikationer;

    2. der tydeligt er af personlig karakter;

    3. der på grund af deres natur ikke kan returneres;

    4. der hurtigt kan fordærves eller blive for gamle;

    5. hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;

    6. for enkelte aviser og tidsskrifter;

    7. for lyd- og videooptagelser samt computersoftware, hvis forsegling er brudt af forbrugeren;

    8. for hygiejneprodukter, hvis forsegling er brudt af forbrugeren.

    Udelukkelse af fortrydelsesret er kun mulig for tjenester:

    1. der vedrører indkvartering, transport, restaurationsydelser eller fritidsaktiviteter, som skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

    2. hvis udførelse er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke før betænkningstidens udløb;

    3. der vedrører væddemål og lotterier.

    Artikel 9 Prisen

    I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og eller tjenester ikke blive forhøjet, medmindre der sker prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.

    Uanset det foregående afsnit kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser afhænger af udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne afhængighed af udsving og det faktum, at de angivne priser er vejledende priser, skal fremgå af tilbuddet.

    Prisforhøjelser inden for tre måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovbestemmelser eller forskrifter.

    Prisforhøjelser tre måneder eller mere efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har fastsat dette, og:

    1. de følger af lovbestemmelser eller forskrifter, eller

    2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

    I henhold til paragraf 5 stk. 1 i Lov om Omsætningsafgift 1968 anses leveringsstedet for at være det land, hvor transporten begynder. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Derefter vil post- eller kurerfirmaet opkræve importmoms eller toldgebyrer hos kunden. Den erhvervsdrivende opkræver derfor ikke moms.

    Alle priser er med forbehold af tryk- og sætningsfejl. Der påtages intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og sætningsfejl. I tilfælde af tryk- eller sætningsfejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

    Artikel 10 Overensstemmelse og garanti

    Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, rimelige krav til brugbarhed og eller anvendelighed, samt de lovbestemmelser og eller myndighedsforskrifter, der gælder på tidspunktet for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end almindeligt brug.

    En garanti givet af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren påvirker ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.

    Defekte eller forkert leverede produkter skal meddeles den erhvervsdrivende skriftligt inden for 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.

    Garantiperioden for den erhvervsdrivende svarer til producentens garantiperiode. Den erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for den endelige egnethed af produkterne til enhver individuel anvendelse af forbrugeren, ej heller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.

    Garantien gælder ikke, hvis:

    forbrugeren selv har repareret og eller ændret de leverede produkter eller har ladet dem reparere og eller ændre af tredjeparter;

    de leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller er blevet håndteret uforsigtigt eller i strid med den erhvervsdrivendes anvisninger og eller emballage;

    manglen helt eller delvist skyldes forskrifter, der er fastsat af myndighederne vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

    Artikel 11 Levering og udførelse

    Den erhvervsdrivende skal udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.

    Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.

    Med forbehold af bestemmelserne i artikel 4 i disse almindelige vilkår og betingelser skal virksomheden udføre accepterede ordrer så hurtigt som muligt og senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis levering bliver forsinket, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan gennemføres, underrettes forbrugeren senest 30 dage efter afgivelse af ordren. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel erstatning.

    I tilfælde af ophævelse i henhold til det foregående afsnit skal den erhvervsdrivende refundere det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter ophævelsen.

    Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umulig, skal den erhvervsdrivende bestræbe sig på at levere en erstatningsvare. Ved levering skal det tydeligt fremgå, at der er tale om en erstatningsvare. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostninger ved eventuel returnering bæres af den erhvervsdrivende.

    Risikoen for beskadigelse og eller tab af produkter bæres af den erhvervsdrivende indtil det tidspunkt, hvor produkterne er overdraget til forbrugeren eller en udpeget repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

    Artikel 12 Løbende aftaler Varighed, opsigelse og forlængelse

    Opsigelse

    Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsubegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, under overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og med et varsel på højst en måned.

    Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, ved udløbet af perioden. Opsigelse skal ske i overensstemmelse med de aftalte regler og med et varsel på højst en måned.

    Forbrugeren kan ændre de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

    når som helst, uden at være begrænset til et bestemt tidspunkt eller en bestemt periode;

    på samme måde, som de er indgået;

    altid med det samme opsigelsesvarsel, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

    Forlængelse

    En tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.

    Uanset det foregående afsnit kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade, forlænges stiltiende for en fast periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige den forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med et varsel på højst en måned.

    En tidsbegrænset aftale, der er indgået med henblik på regelmæssig levering af produkter eller tjenester, kan kun forlænges stiltiende på ubestemt tid, hvis forbrugeren kan opsige aftalen til enhver tid med et varsel på højst en måned, og med et varsel på højst tre måneder, hvis aftalen vedrører levering af dagblade eller ugeblade, der udkommer mindre end én gang om måneden.

    En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade i form af et introduktionsabonnement (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløbet af prøveperioden.

    Varighed

    Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed forhindrer opsigelse før den aftalte udløbsdato.

    Artikel 13 Betaling

    Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for syv arbejdsdage efter begyndelsen af den betænkningstid, der er nævnt i artikel 6 stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.

    Forbrugeren er forpligtet til straks at underrette den erhvervsdrivende om eventuelle unøjagtigheder i de angivne eller nævnte betalingsoplysninger.

    Hvis forbrugeren ikke betaler, har den erhvervsdrivende ret til, under hensyntagen til lovbestemte begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren er blevet informeret om på forhånd.

    Artikel 14 Klageprocedure

    Klager over aftalens udførelse skal indgives fuldstændigt og tydeligt beskrevet til den erhvervsdrivende inden for syv dage efter, at forbrugeren har konstateret manglen.

    Klager, der indsendes til den erhvervsdrivende, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende inden for 14 dage give en bekræftelse af modtagelsen og angive, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

    Hvis en klage ikke kan løses ved gensidig aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelse.

    En klage suspenderer ikke den erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.

    Hvis en klage vurderes som berettiget af den erhvervsdrivende, vil den erhvervsdrivende efter eget skøn enten udskifte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

    Artikel 15 Tvister

    På aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse almindelige vilkår og betingelser gælder for, finder udelukkende nederlandsk lov anvendelse, også selvom forbrugeren er bosat i udlandet.

    Artikel 16 CESOP

    Som følge af de indførte og fra 2024 skærpede foranstaltninger i forbindelse med "Loven om ændring af loven om omsætningsafgift 1968 (betalingsudbyderdirektivets implementeringslov)" og dermed indførelsen af det Centrale Elektroniske Betalingsoplysningssystem (CESOP), kan betalingsudbydere registrere data i det europæiske CESOP-system.